
Michael Bloomberg - Bloomberg  LP and Bloomberg Media 

Michael Bloomberg, the richest billionaire in the media business, returned to 
his eponymous media company in September 2014, eight months after 
stepping down as mayor of New York City. One notable sign of his influence 
on the publication: Michael Bloomberg doesn't appear on Bloomberg's 
Billionaires Index. FORBES pegs his net worth at $45.7 billion. 
Bloomberg cofounded his financial data company in 1981 with Charles 
Zegar and Thomas Secunda, both of whom are now billionaires as well thanks 
to their minority equity stakes in Bloomberg LP. The company expanded into 
business news coverage and has more than 2,000 reporters around the world. 
In 2009, Bloomberg LP bought Business Week magazine from McGraw Hill 
for a reported $5 million plus assumption of debt. 

MORE FROM FORBES 

OracleVoice: Graduates From d.tech Show The Life-Changing Potential Of 
Design Thinking 

Rupert Murdoch - News Corp NWSA -1.29% 

Rupert Murdoch, former CEO of 21st Century Fox , the parent of powerhouse 
cable TV channel Fox News, may well be the world's most powerful media 
tycoon. He is executive co-chairman of 21st Century Fox with his son Lachlan 
and is also chairman of News Corp, which owns The Wall Street Journal and 
other publications. Altogether, his family controls 120 newspapers across five 
countries. Saudi billionaire Prince Alwaleed Bin Talal also owns 1% of News 
Corp, after cutting down his holdings from 6% in early 2015. 

Donald and Samuel "Si" Newhouse -  Advance Publications 

Donald Newhouse and his brother Samuel "Si" Newhouse inherited Advance 
Publications, a privately-held media company that controls a plethora of 
newspapers, magazine, cable TV and entertainment assets, from their father. 
Advance owns newspapers in 25 cities and towns across America and is the 
country's largest privately-held newspaper chain. Conde Nast, a unit of 
Advance Publications, publishes magazines including Wired, Vanity Fair, The 
New Yorker and Vogue. Si stepped down as chairman of Conde Nast in 2015. 

Cox Family - Atlanta Journal-Constitution 



Cox Enterprises , owned by the billionaire Cox family, counts The Atlanta 
Journal-Constitution and a number of other daily papers among its many 
media investments. James Cox, the company founder and grandfather of 
current chairman Jim Kennedy, bought his first newspaper, the Dayton Ohio 
Evening News, in 1898. The Cox Media Group Division today owns the 
Journal-Constitution and six other daily newspapers, more than a dozen non-
daily publications, 14 broadcast television stations, one local cable channel 
and 59 radio stations. 

Jeff Bezos - The Washington Post 

Amazon founder Jeff Bezos bought The Washington Post for $250 million in 
2013. Since beginning his run for president, Trump has accused Bezos of using 
the Post to get tax breaks for Amazon and sending reporters after Trump. 
Bezos denied the allegations at a tech conference at the Washington Post in 
May. The Post's reporters also defended themselves, saying that the paper has 
covered Amazon's tax problems and that the Post's editorial board's stance on 
taxing online retailers hasn't changed since Bezos bought the paper. 

John Henry - The Boston Globe 

Billionaire Red Sox owner John Henry purchased the Boston Globe in October 
2013 for $70 million. Henry agreed to purchase the Globe just days after Bezos 
acquired the Washington Post. The Globe was previously owned by the New 
York Times for twenty years. At the time of his purchase, Henry said he didn't 
plan to influence the paper's sports coverage. 

Sheldon Adelson - The Las Vegas Review-Journal 

In December 2014, Las Vegas casino billionaire Sheldon Adelson secretly 
bought the Las Vegas Review-Journal. The newspaper's own reporting outed 
the billionaire buyer, who reportedly arranged the $140 million deal through 
his son-in-law. Since then, there have been reports of Adelson influencing 
coverage of himself at a newspaper that in the past was often critical of the 
billionaire. 

Joe Mansueto - Inc. and Fast Company magazines 

Morningstar MORN +0.38% CEO Joe Mansueto made his $2.3 billion 
fortune at the investment and research firm he founded in 1984. One month 
after taking Morningstar public in 2005, Mansueto bought Inc. and Fast 
Company magazine from G&J USA. In a statement at the time, he wrote, "I 



wasn't looking to buy a magazine. Or two, for that matter....I bought them 
because I'm passionate about their missions. Their past, present, and future 
contributions." 

Mortimer Zuckerman - US News & World Report, New York Daily News 

Real estate billionaire Mortimer Zuckerman is the owner of both US News & 
World Report and the New York Daily News. Zuckerman serves as chairman 
and editor-in-chief of U.S. News & World Report, which he bought in 1984. In 
the years since, US News & World Report has made a name for itself with its 
lucrative rankings, including Best Colleges, Best Graduate School and Best 
Hospitals lists. Zuckerman bought the Daily News out of bankruptcy in 
1993 and unsuccessfully tried to sell the tabloid newspaper for six months in 
2015. 

Barbey family - Village Voice 

In October 2015, investor Peter Barbey bought the Village Voice, a New York 
City alternative weekly, through his investment company Black Walnut 
Holdings LLC for an undisclosed price. Barbey is a member of the billionaire 
Barbey family, which made its fortune in textiles and manufacturing. In 1989, 
John Barbey started the Reading Globe and Mitten Manufacturing Company 
in Pennsylvania. His son J.E. Barbey took the company, which was then 
known as Vanity Fair Silk Mills, public in 1951 and the family still owns nearly 
20% of the company. The family has also owned a local Pennsylvania paper, 
The Reading Eagle, for generations. 

Stanley Hubbard – Hubbard Broadcasting 

Media mogul Stanley Hubbard is CEO of Hubbard Broadcasting, which has 13 
TV stations, including a number of ABC and NBC news affiliates in the 
Midwest, and 48 radio stations. In August, Hubbard bought a stake in 
PodcastOne, a one-stop shop app for podcasts, through Hubbard 
Broadcasting. Media runs in Hubbard's family; his father started Minnesota's 
first commercial TV station in 1923. 

Patrick Soon-Shiong - Tribune Publishing Co. 

On May 23, Tribune Publishing Co. announced that L.A. doctor and 
pharmaceutical billionaire Patrick Soon-Shiong's Nant Capital was investing 
$70.5 million into the media company, making Soon-Shiong the second-
largest shareholder. He is now the vice chairman of the media company, which 



owns papers like The Los Angeles Times and The Chicago Tribune. In an 
interview with CNBC, Soon-Shiong described his investment as an 
"opportunity to actually transform this newspaper world into this next 
generation." In 2014, Tribune Publishing Co. was spun out ofTribune 
Company , which changed its name to Tribune Media Co. Tribune Co. had 
previously been owned by billionaire real estate investor Sam Zell, who took 
control of Tribune Co. in 2007. Less than a year later, the 
company went bankrupt. Four years later, Tribune Co. emerged from 
bankruptcy after being bought by Oaktree Capital Management, Angelo, 
Gordon & Co andJPMorgan Chase JPM +1.26%. 

Carlos Slim Helu - The New York Times 

The New York Times published an article last Friday criticizing the power that 
billionaires wield over media companies. One ultra-wealthy media investor 
not mentioned in the story: Mexican billionaire Carlos Slim Helu, who owns 
the largest individual stake in the Times. Slim more than doubled his stake in 
The New York Times in June 2015 to approximately 17% of the media 
company. 

Warren Buffett - regional daily papers 

Warren Buffett, as CEO of Berkshire Hathaway BRK.B +0%, has invested in 
a number of small newspapers and owns about 70 dailies today. In 2012, 
Berkshire Hathaway acquired 63 daily newspapers and weeklies in Virginia, 
North Carolina, South Carolina and Alabama from Media General for $142 
million. 

Viktor Vekselberg - Gawker 

Russian billionaire Viktor Vekselberg's investment arm, Columbus Nova 
Technology Partners, bought a minority stake in Gawker in January 2016 for 
an undisclosed amount. The online media company took outside funding for 
the first time in anticipation of legal fees incurred by a lawsuit brought by 
wrestler Hulk Hogan, according to a leaked memo from Gawker founder Nick 
Denton. Hogan sued Gawker after it published a sex tape. In March a jury 
awarded Hogan $140 million in damages. Gawker aims to appeal the ruling. 

 
 
 


